Rajasthan - Reisverslag uit Pololem, India van Davine Blauwhoff - WaarBenJij.nu Rajasthan - Reisverslag uit Pololem, India van Davine Blauwhoff - WaarBenJij.nu

Rajasthan

Door: davineblauwhoff

Blijf op de hoogte en volg Davine

10 Mei 2012 | India, Pololem

Lieve allemaal!

Hehe eindelijk weer een berichtje van mij. Het is al weer even geleden en heb dus ook genoeg nieuws te vertellen.

Zal verder gaan waar ik gebleven was; in Pushkar. Lisa en ik zijn hier een aantal dagen gebleven en hebben lekker rustig aan gedaan. Hebben heerlijk genoten van het uitzicht, de zonsondergang en de rust! We hebben 1 dag een scooter gehuurd en rondom het plaatsje gereden! Wat een vrijheid heb je dan, heerlijk! En zo goed als niemand tegen gekomen alleen op de weg terug. We hadden wel een vrij zwakke scooter voor 2 personen; moesten helaas een heuvel oplopen, omdat de motor niet sterk genoeg was. Haha! of wij te zwaar natuurlijk.
Na pushkar zijn we naar Jodhpur gegaan. We verbleven hier bij een super lief gast gezin. Hebben nog wat leren koken en prachtig uitzicht over het stadje! Hier ook genoten van de specerijen op de markt! Heerlijke 'herbal tea' gedronken met Cardamom, kaneelstokje en saffraan! Verder het geheim achter de winkeleigenaren gehoord. Een man vertelde ons dat hij altijd een kletsje maakt met zijn klanten en om erachter te komen hoe veel geld hij voor zijn producten kan vragen; praat hij over het hotel waar ze verblijven, hoe lang ze hier blijven,waar ze vandaan komen.. eventueel welk werk ze doen. Uiteindelijk is alles gewoon een grote truc om je vertrouwd te voelen zodat je wat koopt! Je weet af en toe gewoon niet wat je moet geloven, best lastig, maar je kan er vrij weinig aan doen. Je moet er rekening mee houden dat je bijna altijd te veel betaald. Zo is het ook met toegangsprijzen voor attracties; het staat letterlijk op de borden.. 10 rupees voor Indiers en dan 250 rupees voor buitenlanders.. Echt belachelijk!
Ben in Jodhpur nog naar het Fort geweest en heb met het gezin uit het guesthouse op het dakterras staan dansen in de regen. Zo leuk om de reactie van iedereen te zien. Zoals wij graag zon hebben, zien zij graag regen. Alle kinderen lachen en genieten! Fantastisch om te zien. Het was wel lekker verkoelend al was het nog steeds wel warm.
We zijn hier maar vrij kort gebleven en gingen op naar Jaisalmer voor onze woestijn ervaring. Was in Jodhpur helaas een beetje ziek geworden, maar dat hoort er ook een beetje bij.
Eenmaal aangekomen in Jaiselmer zaten we in een hotel met een aanal jongens uit nieuw zeeland en hadden besloten om met hen mee te gaan op kamelen safari. Wel fijn om even mannelijk gezelschap te hebben!
Wij de volgende dag met z'n zessen op pad. 3 jongens uit nieuw zeeland, 1 uit Canada en dan Lisa en ik. Er werd eerst nog het een en ander qua eten en drank geregeld zoals kip en bier. Dat moet je zeker hebben als je naar de woestijn gaat!
Wat een gezellig groep was dit! Echt fantastisch. Ieder op een eigen kameel en hobbelen maar! Was eigenlijk best prima te doen.. zeker de eerste dagen! Hebben in totaal niet heel veel op de Kameel gezeten, omdat het anders ook veel te warm is. tussen de middag gelunched in de schaduw van een boom. Heerlijk rustig. Het was wel jammer dat het uitzicht van de weostijn een beetje verpest werd door een enorme hoeveelheid aan windmolens. Je zou het niet verwachten, maar het waait dus best hard in de woestijn. Daarnaast waren er ook nog best veel planten en niet echt de zandduinen die ik in gedachte had. Dat was wel een beetje jammer, maar verder niets te klagen! 's avonds sliepen we wel op een zandduin en de sfeer was echt helemaal geweldig. Kampvuur en gitaar erbij; lekker liedjes zingen onder de heldere sterren hemel! Ondertussen niet denken aan alle beestjes die er rondkrioelen, maar dat maakt al gauw niet meer uit!
De gidsen waren ook geweldig: Mattar en Raman, twee echte woestijn kenners met hun gezegde: 24 hour, full power, no toilet, no shower! Het echte woestijn leven dus!
Wij zijn uiteindelijk 2,5 dag weg geweest en het was echt een fantastische ervaring! Was wel toe aan een heerlijk schone douche daarna, maar toch!
Bij het hotel hadden we afscheid genomen van de heren en zijn Lisa en ik nog een dagje gebleven. De volgende dag zijn we 's avonds met de bus vertrokken naar Udaipur: 'The romantic city'. Wij waren zo ontzettend benieuwd. Kwamen wel midden in de nacht aan. Hadden een sleeper plaats in de bus, dus konden wel lekker slapen. Hebben nog even uitgerust en zijn daarna het stadje gaan bewonderen. Het was inderdaad mooi, maar we waren er niet door overdonderd, waarschijnlijk omdat iedereen er zo over sprak dat zo mooi was!
We zijn uiteindelijk bijna een week in Udaipur geweest, omdat we niet zo goed wisten wat we wilden doen. Uiteindelijk hebben we hier lekker hollands gefiets en veel meer van de stad te zien. Het lijkt bijna niet op India, dus misschien dat onze beleving veranderde. Je had zo kunnen zeggen dat we in Frankrijk waren!
Verder zijn we nog naar Monsoon palace geweest op een heuvel om uitzicht over de stad te zien en hebben we hier twee huwelijken meegemaakt! Super gaaf om dat te ervaren. Een huwelijksceremonie/feest duurt wel 7 dagen! Heel veel show, traditie en eten! Ook hier weer leken de bruid en bruidegom niet echt blij met het feit dat ze gingen trouwen. Misschien mag je niet lachen op trouw foto's was ons idee omdat niemand dat deed. Best lastig maar zeker interessant zo'n andere cultuur.
De andere dagen hebben we lekker rustig aangedaan, genoten van echt brood! jaja, dat ga je toch missen na een tijd. Verder met veel winkel eigenaren gekletst. Het is wel lastig hoor, want iedereen wil iets van je. Ook al doen ze zo vriendelijk. Je weet het nooit. Het gaat altijd of om geld of sex. Uiteindelijk wen je er wel aan, maar het is niet echt rustgevend in je achterhoofd.

Ik bewaar nu nog even de rest van mijn verhaal, want ik heb zo een massage!

Heel veel liefs,
Davine

• 10 Mei 2012 - 12:56

Matthieu:

Hoi lieve Davine,

Wat een mooie belevenissen en avonturen weer! Hopelijk alles goed gegaan op de kamelen en niet teveel een 'blauwe achterkant' gekregen.

Ben benieuwd naar het vervolg van je verhaal, uiteraard met de details van de massage..............

Liefs, Matthieu

• 10 Mei 2012 - 13:43

Emilie:

Zozo, wat een hippie ben jij aan het worden! In de regen dansen, in de woestijn slapen, niet douchen...
    Geniet van de massage!
    Huffeltje :)

• 10 Mei 2012 - 15:45

Omaroos:

Davine, Davine, wat een geweldig verslag weer!Wat een leuke dingen maak je mee. Zo'n huwelijksfeest lijkt me zeker erg leuk om bij te wonen. Gelukkig dat je hier wel blij kunt zijn als je gaat trouwen. Ik hoop dat je t.z.t.van al je verslagen een geheel gaat maken en dat we dat dan achter elkaar kunnen lezen.Heel veel plezier nog en een dikke kus van Oparob en Omaroos

• 11 Mei 2012 - 12:35

Mama, Charlotte:

Lieve Davine,

We hadden al een klein voorproefje van al je belevenissen gehad maar het blijft geweldig om te lezen wat je allemaal meemaaakt! Veel mensenkennis doe je op in een korte tijd. En leuk om zo af en toe bij gastgezinnen te slapen, die verhuren dan kamers, een zgn bed and breakfast gebeuren waarschijnlijk. Ook leuk om wat meer van de Indiaase keuken te leren, ben benieuwd...., maar een echte Hollandse boterham blijft ook lekker zo te horen!
    Ik heb het mailtje over Dennis doorgestuurd naar zijn vrouw Hella, wat bijzonder.....
    Geniet van alles en een hele dikke kus,
    mama

• 13 Mei 2012 - 18:53

Daan:

Heey Davine!

Ik zat even wat foto's te kijken op je facebook en moest meteen denken aan 1001-nacht bij sommige, super vet!

Uit je verhaaltje maak ik op dat je het ontzettend bijzonder is en ik ben ook stinkjaloers. Ik ben benieuwd hoe de massage is afgelopen, maar dat zal in het volgende verhaal wel aan de orde komen.

Lieve groetjes van de KM39!