Afscheid en het begin van een nieuw reis! - Reisverslag uit Pushkar, India van Davine Blauwhoff - WaarBenJij.nu Afscheid en het begin van een nieuw reis! - Reisverslag uit Pushkar, India van Davine Blauwhoff - WaarBenJij.nu

Afscheid en het begin van een nieuw reis!

Door: davineblauwhoff

Blijf op de hoogte en volg Davine

11 April 2012 | India, Pushkar

Hallo allemaal!

Hier weer een nieuw bericht met mijn avonturen van de afgelopen weken!

De laatste twee weken bij het weeshuis waren vrij rustig. De eerste week (derde week) hadden de kinderen vakantie, dus dat was een beetje jammer en ook wel gek eigenlijk. Iedereen was bij familie en dat lijkt een beetje vreemd, omdat je zou verwachten dat deze kinderen niemand meer hebben. Niet dat ik ze dat niet gun natuurlijk. De tweede week ben ik voornamelijk alleen naar het weeshuis geweest, omdat de anderen beetje ziekig waren. Dit was wel prima, maar niet heel bijzonder. Alleen de laatste dag was wel leuk; heb ze geleerd om muizentrappetjes te maken en armbandjes leren vlechten. Verder vonden ze het springtouw helemaal geweldig, dus dat is in goede handen! Het is interessant om te zien dat je toch best snel een band met de kinderen kan krijgen, al maakt dat uiteindelijk voor hen niet zo veel uit. Ze vergeten je snel genoeg weer. Best gek als je daar over nadenkt en dat maakt het ook weer lastig.

De school in de sloppenwijken ging de laastse twee weken ook goed. Heb veel met de oudere kinderen gewerkt en dat ging heel goed! Het is leuk dat je zo veel energie van ze krijgt al kunnen ze je ook net zo makkelijk negeren. Af en toe lopen ze ook gewoon midden in de les weg. Echt veel kan je er niet aan doen. Het is lastig, omdat er veel niveau verschil zit en je wil het niet te makkelijk en niet te moeilijk maken. Ben op dit moment blij dat ik geen lerares hoef te zijn..
Heb voor de school nog een mooie slinger met het alfabet gemaakt, zodat ze maar goed kunnen oefenen!
Het was af en toe heel vermoeiend, maar zeker een super ervaring om te doen!

In de weekenden ben ik nog een keer met Kat naar Delhi geweest en hebben we onze look een beetje gepimpt met alibabba broeken! Verder een beetje rondgeneusd en heerlijk gegeten! Kwam heel toevallig de twee jongens van het stappen tegen.. echt grappig. Ben je in India met zo veel mensen en kom je gewoon dezelfde personen tegen!

Door de week bij het gastgezin vrij rustig gedaan. Het was overdag ook heel warm; rond de 39 graden, dus lekker zweten haha! Gelukkig heeft iedereen dat en ben ik niet de enige dus dat scheelt! De hitte maakt het wel lastig om 's nachts goed te slapen, dus dan worden het maar middagdutjes!
Ondertussen was Emma weer vertrokken richting New Castle en Lisa was weer terug gekomen uit het noorden om hier even bij te komen. Ze voelde zich niet zo lekker dus dan is het fijn om in zo'n omgeving te zijn! Afgelopen donderdag hebben we nog Danielle haar verjaardag gevierd. Gezellig met een biertje en de muziek hard aangezet in de woonkamer en lekker gek staan dansen! Heerlijk! Wel grappig om dit zo in de woonkamer te doen, maar beviel prima! We zouden in eerste instantie naar Delhi gaan om te stappen, maar dat ging uiteindelijk niet door. Van de ouders mochten de twee zonen niet mee, omdat die de dag erna om 15:00 naar de kerk moesten voor pasen, beetje vreemd. De jongste zoon Henry ging toch gewoon weg. Interessant om zo te zien hoe de verhoudingen in een gezin zijn.
Al met al was het wel zo makkelijk om daar te blijven, omdat Lisa en ik de volgende dag aan onze reis zouden beginnen!

Afelopen vrijdag hebben Lisa en ik rond de middag afscheid genomen van het gastgezin. We hadden nog een boekje met foto's voor ze gemaakt, wat er leuk was. Daarna met onze backpacks op naar het busstation en richting Agra. Anders dan in Nederland was hier de bushalte zomaar ergens langs de weg waar een groep mensen stonden. Gelukkig waren de mensen er vriendelijk en hielpen ze ons naar de goede bus. De eerste hadden we al gemist, omdat die te vol was en je moet je voorstellen dat de bus aan komt rijden, een beetje vaart mindert en dat je dan moet rennen om de bus in te springen. Dat gaat helaas niet zo makkelijk met een grote backpack op je rug! Gelukkig was de tweede bus minder vol en hadden we zelfs een plekje om te zitten! Eenmaal aangekomen in Agra zijn we naar ons Hostel gegaan en hebben we nog wat rondgelopen in het stadje. Verder redelijk op tijd gaan slapen, omdat we de volgende dag vroeg op zouden staan om de Taj Mahal met zonsopgang te bekijken! De volgende dag rond 5:30 in de rij. Wat een hoop toeristen ineens! Eenmaal binnen was het echt prachtig! De Taj Mahal is echt heel mooi om te zien en ook in zeer goede staat! Ondanks alle toeristen was de sfeer heel rustig, dus dat was fijn! We hebben hier een redelijke tijd rondgelopen en natuurlijk voldoende foto's gemaakt zoals het hoort! Daarna heerlijk ontbeten met muesli, fruit, yoghurt en honig!! Fantastisch. Na het ontbijt zijn we vrij snel weer op pad gegaan richting het busstation om richting Jaipur te gaan. Hier zouden we samen met Kat de stad bekijken. s' avonds aangekomen in het hostel, zijn we nog even wat gaan eten en daarna lekker gaan slapen. We sliepen in een vrij kleine kamer, dus was lekker warm, maar gelukkig was de douche heerlijk verkoelend! Dan kan je inderdaad genieten van een koude douche! De dag erna op tijd op om naar het Amber fort te gaan dat net iets buiten de stad ligt. Dit was echt super mooi! Eerst een aantal trappen omhoog, maar dan heb je wel wat; mooi uitzicht! Hier weer helemaal vol toeristen. Je kon ook met Olifanten de heuvel opgaan en dat deden de meeste toeristen inderdaad! Daarna gelunchd en wat door de oude stad gelopen, erg leuk om te zien hoe dit allemaal in dezelfde stijl gemaakt is. Aan het einde van de middag gingen we op weg naar het stadion om daar een Cricket wedstrijd tussen de Rajastan Royals en de Kolkotta Knight Riders te zien. Dit was een wedstrijd van de IPL die nu gespeeld word in India. Zo ik ben nu helemaal into cricket..nee dat nog niet. was wel super gaaf om de sfeer mee te maken en om een keer een wedstrijd te zien. Zeker omdat deze sport zo populair is al ben ik nog niet overtuigd! Ik hou het toch voorlopig bij hockey, harlopen en dansen! De dag erna ging Kat op tijd weg richting Delhi en hebben Lisa en ik rustig door de stad gelopen. Zoals de stad goed is voor shoppen hebben Lisa en ik daar ook een beetje aan meegedaan! Aan het einde van de dag hebben we de bus gepakt richting Pushkar om hier lekker te genieten van de rust. Ben op dit moment nog in Pushkar en het is heerlijk! Wel veel toeristen, maarja dat maakt het soms ook wel leuk! Het is een heel schattig klein dorpje tussen de bergen met een klein meer en heel veel Ghats. Leuk om te zien en goed om even te rusten van alle drukte!

Dit was het voor nu en ik zal jullie snel weer op de hoogte houden!

Liefs Davine

• 11 April 2012 - 15:53

Julia:

Leuk Ienie al die ervaringen!!!!! Veel plezier met reizen en hou ons op de hoogte! Kusjes van je zusje xxxx

• 11 April 2012 - 19:56

Mama/Charlotte:

Lieve Davine,
    Weer allemaal nieuwe ervaringen en zo te lezen zijn de mensen heel aardig. Wel veel toeristen schrijf je, maar dat wil alleen maar zeggen dat je op hele mooie plekken bent die iedereen gezien wilt hebben. Wel erg warm, maar je went er wel een beetje aan, gewoon tandje rustiger doen zoals je schrijft. ik ben heel benieuwd naar al je foto's, als je weer wat op facebook zet hoor ik het wel. Geniet van al het moois.
    Hele dikke kus,
    mama

• 11 April 2012 - 20:04

Omaroos:

Heerlijke lieve Davine, wat een prachtig en leuk verslag heb je weer gemaakt, ik geniet ervan. Ik zal je binnenkort een langer mailtje sturen.
    Geniet van alles en een dikke kus van Omaroos en Oparob

• 12 April 2012 - 09:15

Inge Thomassen:

Wat grappig! Je doet precies mijn reis alleen dan achterstevoren! :)

• 12 April 2012 - 11:39

Oma Wies,:

Fijn om weer iets van je te horen of beter gezegd te lezen.Ik ga eens proberen met je te skypen.Intussen zie ik met spanning uit naar je volgende reisverslag.
    Dikke kus Oma Wies.

• 19 April 2012 - 07:16

Ilana:

Nu is het echte reizen begonnen! Klinkt allemaal super leuk! Zag net nog wat foto's op facebook van jou op een kameel:P Ben benieuwd wat je daar over gaat vertellen! Heel veel plezier xx

• 21 April 2012 - 16:09

Davine:

Dank je wel voor jullie lieve reacties! Er komt binnenkort weer een nieuw verhaal aan, maak je geen zorgen ik maak genoeg mee hier!

Liefs, Davine