Vervolg: Eerste twee weken Faridabad - Reisverslag uit Faridabad, India van Davine Blauwhoff - WaarBenJij.nu Vervolg: Eerste twee weken Faridabad - Reisverslag uit Faridabad, India van Davine Blauwhoff - WaarBenJij.nu

Vervolg: Eerste twee weken Faridabad

Door: davineblauwhoff

Blijf op de hoogte en volg Davine

23 Maart 2012 | India, Faridabad

Jezus geeft weer licht! Oftwel de stroom doet het weer: Beeldje waaraan je kunt herkennen of de stroom is uitgevallen, wel zo handig!

Om verder te gaan waar ik was gebleven. Wij zouden de volgende dag om 4:30 opstaan, omdat we in een Ashram zaten en om 5:00 zou het bidden en mediteren beginnen. Wat een nacht was dit: de kamer had geen stroom; oftewel pikkedonker en we hadden onze vraagtekens hoe schoon de bedden waren. Verder helaas ook een aantal muggen die aan het rondzoemen waren, dus echt een fantastische nachtrust hebben we niet gehad.

wij rond 5 uur richting de tempel en om 5:00 luidde de bel voor de start van het bidden. Mensen stroomden binnen al waren het er minder dan ik had verwacht. De eerste 15 minuten werd er gezongen en gebeden en daarna kon je nog een uur mediteren. De meesten zaten hier met een doek over zich heen, zodat ze zich waarschijnlijk beter konden concentreren. Het zingen was heel mooi en het mediteren erg leuk om mee te maken al moet ik nog wel even oefenen. Heel lang in kleermakerszit stil zitten is nog niet mijn ding. Ik moet zeggen dat ik het mediteren wel heel rustgevend vind al gaat het erom dat je je gedachten bij 1 ding houdt en dat is nog niet zo makkelijk!
Heb het ongeveer 40 min volgehouden, dus dat is al een begin.
Na een poging tot ontbijt om 6:30 (was veel te sterk voor ons in de vroege ochtend) hebben we nog even een dutje gedaan en zijn we daarna rond 10:00 weer richting Delhi gegaan, zodat we een beetje op tijd weer terug zouden zijn.

Eenmaal aangekomen bij het station moeten we nog met de metro, super fancy, en daarna met een autorickshaw (tuk tuk) om in Faridabad te komen. De metro is echt heel goed hier. Je merkt bijna niet dat je in India bent. Wel grappig om te zien dat het logo heel erg op het logo van de metro in Londen/Engeland lijkt.
Uiteindelijk nemen wij dan een gedeelde autorickshaw en raad eens hoeveel mensen hierin kunnen. Het lijkt hier wel of ze altijd zoveel mogelijk mensen overal in willen proppen. Wij zaten met z'n 15 + 1 baby! Ging helemaal prima.

Het is zo leuk om onder de echte Indiase mensen te leven. Zo leer je het land heel goed kennen. Het blijft grappig dat iedereen je aan staart en een foto van je wil hebbben. Je zou verwachten dat ze daar nu wel aan gewend zijn, maar blijkbaar niet.

Afgelopen weekend waren Joe en Will vertrokken richting het noorden, maar er zijn hier twee nieuwe meisjes gekomen: Emma, die toevallig een vriendin is van Joe en will en Kat uit Engeland. Heel gezellig!

Voordat ik het vergeet ik heb nu een Indiaas nummer!
+91-9953742256

Dag dag en lieve groetjes uit India!

  • 23 Maart 2012 - 21:55

    Mama/Charlotte:

    Geweldig vervolg van je reis. Je zit zo te lezen inderdaad aardig tussen de Indiaase mensen en hun gewoontes, heel bijzonder om dit zo te kunnen doen.

    dikke kus en knuffel,
    mama

  • 25 Maart 2012 - 09:36

    Oma Wies:

    Fantastisch dat ik je zo kan volgen op je reis.Je geeft mij zo`n duidelijke indruk van het land dat het wel lijkt of ik met je meereis.Ben erg trots op je dat je zoveel vreemde dingen aan durft.Ik kijk met spanning uit naar het volgende verslag.Heel veel liefs
    Oma Wies

  • 26 Maart 2012 - 12:42

    Ilana:

    Wat een ander leven zeg. Probeer me voor te stellen hoe het daar is en je verhalen helpen er goed bij. Maar ik denk dat je er geweest moet zijn om te weten hoe het daar is. Heel intens en bijzonder volgens mij. Super leuk om je verhalen te lezen. Even wat afleiding van mijn tentamenweek:) Geniet!! xx

  • 26 Maart 2012 - 16:26

    Davine Blauwhoff:

    Leuk om te horen dat jullie het zo interessant vinden! Is het ook absoluut! Voor iedereen die bezorgd is, ik heb nog niet in de Ganges gezwommen hoor al had her hier wel gekund. Dit is namelijk helemaal in het noorden, waar de Ganges uit de Himalaya komt. Oftewel het water is helemaal schoon!!

    Liefs Davine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Davine

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 7596

Voorgaande reizen:

03 Maart 2012 - 05 Augustus 2012

Een reis vol avontuur

Landen bezocht: