Aankomst in India!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Davine Blauwhoff - WaarBenJij.nu Aankomst in India!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Davine Blauwhoff - WaarBenJij.nu

Aankomst in India!!

Door: davineblauwhoff

Blijf op de hoogte en volg Davine

05 Maart 2012 | India, New Delhi

Lieve vrienden en familie!

Ik ben goed aangekomen in Delhi! Heb gezellig naast een Duits meisje Anna gezeten in het vliegtuig die ook voor het eerst naar India ging. Wel grappig om te zien dat wij zo ongeveer de enige blanke waren die met deze vlucht mee gingen, en dan nog wel blanke vrouwen. Dus wij werden redelijk aangestaard door alle Indiase mannen. Ach, het zal wel wennen.

Dan komen we aan in New Delhi, spannend! Maar alles ging goed. Geen rare vragen en onze bagage was er ook meteen, dus dat is fijn.

Ik werd opghaald op het vliegveld en ging met twee andere dames naar het huis van Rajan (country coordinator voor vrijwilligerswerk). De twee dames bleven hier in Gurgon (wijk net buiten Delhi) en ik ging naar Faridabad, waar ik MR. Bandhu heb ontmoet, bij wie ik in het weeshuis ga werken. Uiteindelijk ging ik naar nog een andere plek voor de introductie week. Dit is bij een gezin in huis en hier zit ik samen met Lisa een meisje uit New Zealand.

Ik heb tijdens deze ritten enorm moeten lachen om het oh zo fantastische rijgedrag van de Indiase mensen. Ook al staan er strepen op de weg en zijn er rijbanen, het maakt niet uit waar je rijdt en voorang moet je nemen. chaos dus!

Ik moet wel even acclimatiseren aan alles hier. Nu nog even mijn verstand een beetje op nul, want het is heel indrukwekkend wat je allemaal ziet. Rijk en arm naast elkaar. Ontzettend groot contrast om te zien. Ik probeer alles goed in me op te nemen en zo ook de fantastische geur die me doet denken aan cocody Marche (markt in Ivoorkust die ook ontzettend stinkt! )

Verder is het even wennen aan het eten, maar wel heel lekker! Veel chapati (soort pannenkoek) en rijst.

Morgen ga ik het centrum van Delhi ontdekken. Ben benieuwd!


Namaste! (Dit betekent hallo en dag. Ben ook Hinid aan het leren en gaat al best goed!)

Jullie zien de volgende blog wel verschijnen!




  • 05 Maart 2012 - 17:41

    Peter En Brigitte:

    Davine,

    Leuk te horen dat je goed bent aangekomen. Je eerste indrukken komen overeen met de herinneringen die ik (P) en de ideeën die wij hebben van het land. Heel anders, maar heel interessant.

    We gaan je volgen!

    Veel plezier

  • 05 Maart 2012 - 17:47

    Fiona:

    Fijn dat je goed bent aangekomen en al lekker in de lach hebt gelegen om de cultuur ;) Ik ga zeker je blog volgen!!
    Veel plezier!
    Dikke kus

  • 05 Maart 2012 - 18:43

    Ilana:

    Hoi lieve Davine!
    Ik ben heel erg blij dat je veilig bent aangekomen. Ben benieuwd naar wat je allemaal gaat beleven en wat India je zal brengen. Geniet ervan.
    xx

  • 05 Maart 2012 - 20:09

    Marleen:

    En al snel een computer met internet gevonden dus! Zoals je het allemaal beschrijft is de grote spanning er gelukkig al wel een beetje af!
    en leuk dat je een roommate hebt! (of in ieder geval in hetzelfde gezin woont)
    Ben benieuwd naar de eerste foto's! Geniet ervan!
    X

  • 05 Maart 2012 - 20:19

    Oma Wies:

    Fantastisch als je mij op de hoogte houdt van al je belevenissen,ik geniet ervan en ben stiekem jaloers op je.Pas goed op jezelf.Ik houd van je en wacht met spanning op het vervolg verslag.
    Liefs Oma Wies.

  • 05 Maart 2012 - 20:37

    Mama, Charlotte:

    Spannend allemaal Davine, fijn dat je goed bent aangekomen en de eerste indrukken zijn zo te lezen goed, allemaal nieuw en een beetje herkenbaar uit Ivoorkust!
    dikke kus, mama

  • 05 Maart 2012 - 21:32

    Oparob En Omaroos:

    Wat heb je in die paar uurtjes al veel ervaringen opgedaan. Fantastisch moet het zijn om dit allemaal te mogen meemaken. Zet ogen ,oren en neus open,hoewel je niet moet flauwvallen van de marktlucht (Ivoorkust). Geniet volop! Wij blijven je volgen. Dikke kus van R.en R.

  • 06 Maart 2012 - 10:25

    Daan:

    Ik wil ook chapati's :D. Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Wie weet word je, als het weer daar goed is, nog wel bruiner dan Sam!

  • 07 Maart 2012 - 14:04

    Matthieu:

    Hoi lief petekind, goed om te horen dat je veilig bent aangekomen en al aan het genieten bent van de chaos. Ook goed te horen dat het eten tot nu toe goed is gevallen. Have fun, veel plezier met je ontdekkingsreizen door Delhi en verder. Ga je volgen. Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Davine

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 7594

Voorgaande reizen:

03 Maart 2012 - 05 Augustus 2012

Een reis vol avontuur

Landen bezocht: