Mijn eerste week Faridabad, wat een ervaring! - Reisverslag uit New Delhi, India van Davine Blauwhoff - WaarBenJij.nu Mijn eerste week Faridabad, wat een ervaring! - Reisverslag uit New Delhi, India van Davine Blauwhoff - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week Faridabad, wat een ervaring!

Door: davineblauwhoff

Blijf op de hoogte en volg Davine

11 Maart 2012 | India, New Delhi

Hallo allemaal!

Hier weer een verslagje van wat ik de afgelopen tijd allemaal heb meegemaakt! Zo dit was me een weekje vol verschillende belevenissen... Goed in het Indiase leven gedoken.

Ik heb deze week bij een gast gezin gezeten in Faridabad, een wijk ongeveer een uur rijden van Delhi vandaan. Het gezin bestaat uit vader, moeder, dochter en twee zoons. Heel leuk om zo in een gezin het echte Indiase leven te ontdekken en te ervaren.

Om te beginnen hebben Lisa en ik Hindi lessen gekregen de afgelopen week en kunnen we al redelijk wat Hindi. Wel nog de basis, maar heel leuk om iets te kunnen zeggen en zeker de reactie van andere is zo ontzettend mooi om te zien. Als ze ons Hindi horen spreken worden ze meteen zo enthousiast. Deze week nog de zinsopbouw oefenen en dan kunnen we redelijk uit de voeten. De kinderen van het gezin hebben ons ook geholpen om Hindi te leren, echt super behulpzaam.

Naast de Hindi lessen zijn we twee dagen op pad geweest naar Delhi en heb hier de de verschillende monumenten in New Delhi en Old Delhi gezien. Heel leuk om te zien en handig om de geschiedenis van India wat beter te begrijpen. Achter elke poort schuilt wel een hele nieuwe wereld; heel verassend. We hebben deze dagen met name de toeristische dingen gedaan, al waren er vooral veel Indiase toeristen!
Wat ik met name heel interessant vond was de Lotus Tempel; heel nieuwe kijk op religie waarbij iedereen welkom is. Heel mooi om zo alle verschillende mensen en religies bij elkaar te zien komen. Dit maakt het zo bijzonder en puur.

Het was deze dagen wel jammer dat we Delhi nog niet echt zelf hebben kunnen ontdekken, omdat we een chauffeur hadden die ons overal heen bracht.Uiteindelijk zijn we afgelopen weekend geweest en dat was echt super super vet! We hebben nog cannaught place gezien wat heel westers is en zijn naar de Main Bazaar road geweest die helemaal vol staat met kraampjes. Het echt Indiase leven!
Dan nog een interessant verhaal over het stappen s' avonds. We wilden eerst in Main Bazaar Road wat drinken, maar dat was zo ontzettend stil dat we maar naar Cannaught place zijn gegaan. Hier konden we uiteindelijk ook niks vinden, maar we kwamen twee Indiase jongens tegen die ons mee hadden genomen naar een club. Gewoon even met de auto naar zuid Delhi en daar naar de club! Heel erg gaaf om zo het verschil ook mee te maken tussen rijk en arm. In de club zijn we ook twee mensen tegen gekomen uit Canada en New Zeeland. Zij hebben ons uiteindelijk nog meegenomen naar een club bij het Hilton hotel waar zij verbleven. Wat een belachelijke prijzen en zij hebben ons gewoon meegenomen! Zo maak je eens wat mee!

Het eten is hier heel lekker, al moet ik er nog wel wat aan wennen. Af en toe beetje rommelige maag, maar dat wordt al steeds minder. Gelukkig nog geen ernstige problemen, maar dat zal vast nog komen! SUper leuk om alle specerijen te zien op de markten, het ziet er allemaal zo mooi uit en heerlijk papaya gegeten!

Dan nu in het gast gezin. Hier natuurlijk ook het een en andere meegemaakt en met name de cultuur. De vader was vrij streng omtrent alles wat wij deden. We zijn maar vrij weinig het huis uit geweest en als we gingen dan ging de zoon mee. Het was heel beschermend en de vader besliste over alles. Het zou voor ons gevaarlijk zijn om alleen buiten op straat te lopen al is iedereen hier zo vriendelijk! We zijn al bijna bekend in de plek waar we zitten.
Ze denken dat wij niks gewend zijn, maar wij hebben beide drie jaar op ons zelf gewoond, dus we zijn best verstandig. Zij zijn het alleen niet gewend en blijven met het gezin veel bij elkaar en doen niks wat ze niet kennen. Heel bijzonder om dit zo te ontdekken. Zo is het huwelijk ook een georganiseerd huwelijk geweest en zal dat voor de kinderen waarschijnlijk ook zo zijn wat wel heel sneu is, omdat de dochter een droom heeft om te gaan reizen.
We hebben trouwens het geluk gehad om ook een verloving mee te maken van de zoon van de buurman! Heel indrukwekkend!

Ik zit nu bij een nieuw gastgezin voor het werken in het weesthuis. Morgen de eerste dag, dus ben benieuwd. Hier zijn ook veel andere vrijwilligers, dus dat is heel gezellig! twee jongens uit Engeland en nog een meisje uit California. Zo leuk om mensen te ontmoeten!

Zo krijgen jullie wel een indruk van wat ik hier allemaal mee maak! Ik zal proberen om morgen wat foto's online te zetten! Groetjes hier uit Faridabad!

• 11 Maart 2012 - 17:22

Ilana:

Hoi Vien! Klinkt allemaal erg vervelend, wat jij doet ;) Gelukkig dat het allemaal goed bevalt en dat je veel leuke mensen ontmoet. Ben benieuwd hoe je werk in het weeshuis gaat zijn. Geniet van alles!! xx

• 11 Maart 2012 - 18:16

Papa/Peter:

Lieve Davine, wat een ervaringen!! Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt. Geniet ervan en pas goed op jezelf.

Dikke kus van papa/Peter

• 11 Maart 2012 - 18:20

Daan:

Oooh wat super vet dat je een verloving hebt meegemaakt! Tom had ooit een bruiloft meegemaakt en dat was ook groots aangekleed en duurde drie dagen:P, dus dan zal een verloving ook al heel bijzonder zijn. Leuk om allemaal te lezen wat je meemaakt en het klinkt allemaal goed positief:D

• 11 Maart 2012 - 19:32

Mama, Charlotte:

Lieve Davine, wat geweldig wat je al allemaal hebt meegemaakt, het verschil tussen rijk en arm is natuurlijk immens, mooi om daar tussen te laveren. En zo zie je maar dat wij als ouders niet zo streng zijn, jij mag gewoon zonder Olivier op pad!
    Spannend om morgen naar het weeshuis te gaan, en het nieuwe gastgezin te ontmoeten, ik neem aan dat je daar ook met Lisa zit?
    We horen het wel, en weet je al of je dagelijks toegang hebt tot het internet? Heel veel succes met de eerste werkdag morgen, hele dikke kus, mama

• 11 Maart 2012 - 19:57

Julia:

Ik heb je een mailtje gestuurd!
    Succes morgen met je eerste dagje bij het weeshuis!
    Dikke kus van Juultje

• 22 Maart 2012 - 15:46

Davine Blauwhoff:

Dag lieve allemaal! Dank voor al jullie reacties! Een nieuw bericht komt eraan!